Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/d/1/5/graesningsforeningen.dk/httpd.www/wp-content/themes/charity-help-lite/functions.php on line 125 Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/d/1/5/graesningsforeningen.dk/httpd.www/wp-content/themes/charity-help-lite/functions.php on line 126 Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/d/1/5/graesningsforeningen.dk/httpd.www/wp-content/themes/charity-help-lite/functions.php on line 127 Notice: Funktionen add_theme_support( 'html5' ) blev kaldt forkert. Du skal sende en række af typer. Se venligst Fejlfinding i WordPress for mere information. (denne meddelelse blev tilføjet i version 3.6.1). in /customers/d/1/5/graesningsforeningen.dk/httpd.www/wp-includes/functions.php on line 6078 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/1/5/graesningsforeningen.dk/httpd.www/wp-content/themes/charity-help-lite/functions.php:125) in /customers/d/1/5/graesningsforeningen.dk/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 595 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/1/5/graesningsforeningen.dk/httpd.www/wp-content/themes/charity-help-lite/functions.php:125) in /customers/d/1/5/graesningsforeningen.dk/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 603 Er det ok at spise kød fra naturpleje? – Græsningsforeningen Høje Møn

Er det ok at spise kød fra naturpleje?

“- Går og planlægger lidt culotte på grillen i eftermiddag… Men man kan i disse tider ikke undgå at tænke: Er det ok at spise kød?

Det var der sikkert flere, der tænkte i løbet af 2019. Vi spurgte os selv det spørgsmål til GHM generalforsamlingen i 2019, – og hver må jo svare sit.

I bestyrelsen har vi haft det oppe at vende et par gange i løbet af 2019. Kort sagt er vi enige om, at for os er det først og fremmest vigtigt at arbejde for biodiversiteten, og så er det en stor tilfredsstillelse at kunne spise kød fra dyr, der laver dette arbejde, og som desuden har haft et godt liv.

Hvis man kunne tænke sig at læse lidt mere om det, har vi fundet en rapport hos Natur & Landbrug (natlan.dk), som vi tidligere – sammen med Naturstyrelsen – har arbejdet sammen med.

Anna Bodil Hald fra Natur & Landbrug har været konsulent på vores områder, og hun er i det hele taget meget aktiv i græsser-laugs sammenhænge. Senest mødtes vi til Galloway Foreningens 25 års jubilæum, hvor vi talte om netop klima og miljø i lyset af kødspiseri.

Læs hendes rapport  her: Jeg spiser kød fra naturpleje – er jeg en klimasynder?

Mange hilsner
Lone Blichert, formand